Félévszázados múlt, négy eltelt esztendő a bankká alakulás óta. Ez a Kinizsi Bank rövid életrajza. Szeretjük vagy csak élünk az általa nyújtott szolgáltatásokkal? Veszprémi-e, a miénk-e? – erről beszélgettünk Leitold Lászlóval, a pénzintézet vezérigazgató-helyettesével.
– 2007-ben vált bankká a mára ötven esztendős pénzintézet. Mit jelentett az, hogy a bank szakított addigi, takarékszövetkezeti létével?
– Valóban, a Kinizsi Banknak immár félévszázados múltja van, ez idő alatt sokat változott, fejlődött. A bankká alakulás 2007-ben történt, amikor kinőtte a takarékszövetkezeti kereteket az intézmény. Bankként jóval több jogosítványunk is van, ami lehetővé teszi az ügyfelek szélesebb körű kiszolgálását. Úgy gondolom, a pénzintézet fejlődése, változása szerencsésen találkozott az ügyfelek megnövekedett igényeivel. Így az elmúlt években sikeresen tudtunk tovább fejlődni, immár bankként.
– Akármit is mondunk általánosságban a bankokról, azért azt nem felejtjük el, hogy a Kinizsi a mi bankunk…
– Igen, immár húsz esztendeje veszprémi székhellyel működünk. A bank beágyazódott a város mindennapjaiba. Támogatjuk a kézilabdacsapatot, a városi rendezvényeket. Regionális bankként az a célunk, hogy valamelyest gyengítsük a Budapest-központúságot. Az a törekvésünk, hogy közelebb kerüljünk az emberekhez: egyrészt termékeink, szolgáltatásaink révén, másrészt a helyi rendezvények, fontos helyi értékek támogatása kapcsán.
– Hamarosan balatoni koronával fizethetünk Veszprémben és környékén. Ennek pénzügyi hátterét is a Kinizsi Bank tartja kézben. Miért fontos ön szerint a helyi pénz megjelenése?
– Valóban, 2012 januárjától már balatoni koronával fizethetünk. Az élet fogja megmutatni a balatoni korona hasznát, értékét. A nyertesei egyrészt a helyi vállalkozások lesznek, amelyek a pénz elfogadóhelyeivé válnak. Emellett erősítheti majd a helyiek lokálpatriotizmusát, ezért is tartottuk veszprémi pénzintézetként nagyon fontosnak, hogy a kezdeményezés mögé álljunk.
– Merre tart a bank, mit szeretne elérni a közeljövőben?
– Ha röviden akarok válaszolni: mindig csak előre. Úgy érzem, jó úton járunk. Bár a világválság nálunk is érezteti hatását, igyekszünk ezt ellensúlyozni. Egy bank számára mindig az a fontos, hogy az ügyfelei elégedettek legyenek. Ezt tartjuk továbbra is szem előtt, így bízom benne, hogy egyre többen választanak majd minket.
Joós Eszter
Fotó: Kovács Bálint