Kéri Kitty színművésznővel – aki a Szolnoki Szigligeti Színház, a Thália és a Vígszínház után Veszprémet választotta – a szerepálmokról, a rendezés iránti vonzódásáról és a színház varázsáról beszélgettünk.

 

 

Miért Veszprém?

 

 

A színház varázsa…

 

 

 

Rendezés…

 

 

 

Szerepek, vágyak…

 

 

Névjegy:
 
Kéri Kitty középiskolai tanulmányait a Karinthy Frigyes Gimnáziumban végezte 1987 és 1991 között. 1991 és 1995 között elvégezte a Színház- és Filmművészeti Főiskolát, ahol Horvai István és Kapás Dezső osztályában tanult. Végzősként 1994-től 1995-ig a Vígszínházban gyakornok.

A következő tíz esztendőt a Vígszínházban töltötte. 2005-től szabadúszóként a Vígszínházban, a Veszprémi Petőfi Színházban, a Szolnoki Szigligeti Színházban valamint a Tháliában lépett fel. 2007-ben jelent meg „Kalandra fel!” című gyereklemeze, néhány dalszöveg mellett ő írta az azonos című előadás szövegkönyvét. 2008-tól a Karinthy Színház visszatérő vendégművésze, ahol rendezőként is debütált. 2010-ben szerződött a Veszprémi Petőfi Színház társulatához, 2012. április 1-től a balatonfüredi Kisfaludy Színház igazgatója. 

Főbb színházi szerepek: Austen: Értelem és érzelem – Elinor; Shakespeare: Szentivánéji álom – Titánia; Shakespeare: Sok hűhó semmiért – Hero; Austen: Büszkeség és balítélet – Elisabeth; Shaw: Tanner John házassága – Anna;
 
Rendezés: Moliére: Tudós nők,  Anouilh: Jeanne d'Arc, Goldoni: Chioggiai csetepaté
 
Film: Tűzvonalban című sorozat, S.O.S. szerelem!, 9 és fél randi, Egy szoknya, egy nadrág, Kisvilma – Az utolsó napló, Az Operaház fantomja, Tactical Assault, A vád

 

Kiss Sándor, Szaksz Balázs

impresszum