Egy város nem bír el számos azonos fajsúlyú fesztivált, sok energiát kell fektetni a kiegészítő rendezvényekre – véli dr. Jancsik András, a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának dékánja.

 

Fesztiválváros, mint definíció nem létezik, ez szubjektív dolog, attól függ, ki melyik települést tekinti annak, mi épül be a közhiedelembe; a város nevére beugrik egy fesztivál, vagy éppen egy rendezvényről egy adott helység jut eszünkbe. Veszprém jó úton halad, de közvélemény-kutatási adatok hiányában ezt nehéz pontosan megmondani – tudtuk meg dr. Jancsik Andrástól.

 

– Országos szinten bizonyos piaci területeken nagy ismertségre tett szert az Utcazene Fesztivál,   sokan érkeznek a rendezvényre, de ugyanez elmondható a VeszprémFestről is. Nemzetközi szinten azonban nem dominánsak ezek a programok, annak ellenére, hogy több külföldi ismerőst is vendégül látunk ezekben a napokban – mondta a dékán.

 

– Egy település a Balaton közelében pontosan azzal tudja megkülönböztetni magát, ha mást nyújt, mint a környező turisztikai centrumok. Veszprém kiváló kulturális adottságokkal rendelkezik, szép a fekvése, tartalmas programokat kínál az év különböző időpontjában, amiért érdemes visszatérni – hangsúlyozta a turisztikai szakember.

 

Úgy véli, a fesztiválok egy bizonyos pont után önmagukban már nem vonzanak nagyobb közönséget, egy idő után megtelnek a rendelkezésre álló terek, ez például megfigyelhető az utcazenén, amely elérte a maximális befogadóképességet. Fejlődni még több fesztivál indításával lehetne, de ennek is vannak határai, egy város nem bír el számos egyformán hangsúlyos nagyrendezvényt. Plusz programokkal, szórakozási, pihenési lehetőségekkel kell maradásra bírni a látogatókat, ezek kiaknázásához azonban idő kell, de remekül példázza ezt a kezdeményezést a Séd-völgyi rehabilitáció.

 

Dr. Jancsik András kiemelte, sokan az együttműködést tekintik a turizmusfejlesztés kulcsmomentumának, ami helyi szinten, Veszprémben nagyon jól működik, országos viszonylatban is példaértékű a – nem csak – turisztikai szolgáltatók összefogása. Közösen végeznek városi marketingtevékenységet, s kiveszik részüket a programok szervezéséből is.

 

 

Cseh Zoltán

Fotó: veszpremfest.com

impresszum